Taller familiar per comprendre les emocions amb l’atenció eficient i l’art.
Saber gestionar l’atenció és fonamental en qualsevol acció que realitzem. Per la seva banda l’art, entre moltes
possibilitats, facilita la comunicació no verbal del nostre món interior, principalment de les emocions. A més, l’art és un element unificador que afavoreix l’expressió de sentiments compartits.
Aquest taller planteja facilitar la comprensió emocional i la gestió de l’atenció eficient amb l’art. Per a això,
utilitzarem el joc i el llenguatge simbòlic i expressiu de l’artteràpia. Alhora, afavorirem un espai de respecte i
confiança entre els participants i una relació sensible entre avis, pares, mares i fills.

Dirigit a
nenes i nens de 5 a 9 anys amb avis, pares i mares.

Objectius
• Comprendre les emocions com l’acte d’ensenyar i aprendre.
• Adquirir eines per gestionar les emocions per mitjà de l’atenció i l’art.
• Oferir eines basades a l’atenció eficient com a impulsora del discerniment i l’estabilitat emocional.
• L’art el seu efecte sorpresa com a catalitzador de l’atenció.
• Transformar l’hàbit en habilitat
• Afavorir les relacions personals establertes amb respecte, confiança i sensibilitat.

Com ho farem:
Per mitjà de la metodologia de l’artteràpia, de l’aprenentatge des del cos i amb les bases de l’Educació per a una Atenció Eficient. La sessió serà estructurada a partir de jocs, dinàmiques corporals i creatives, expressió plàstica, pràctiques d’atenció i moments de reflexió de cara a les mares, pares o familiar.

Una trobada al mes en format taller
Dates:
1r dissabte 17:30 a 19:00
Tema de cada sessió
 04/09/21 – de la por a la valentia
 02/10/21 – de la ràbia a serenitat
 06/11/21 – ball de màscares
 11/12/21 – d’hàbits a habilitats

Lloc: Espai Obert

Preu: 25€ Mare o pare + fill/a, + 5€ altre membre de la familia

Imparteix: Inez Marçal
Doctora i investigadora en comprensió emocional i gestió de l’atenció, formadora i assessora educativa.
Especialment es dedica a assessorar, acompanyar i facilitar espais on cadascú pugui gestionar eficientment l’atenció i comprendre la pròpia “manera de ser”, tant en el procés de creixement personal com terapèutic, social o educatiu.